/

Wednesday, 13 June 2012

in problemo??

salam alaik.. :')

haAaH... satu keluhan terkeluar dari bibir..
lega skit rasa.. kalaulah keluhan tu mampu menyelesaikan masalah an?? mesti bagus...

sbenarnya... masalah tu sume bergantung pada diri kita... ALLAH nak uji kita... kita patot berbangga kalau kita ditimpa masalah tau... =]
tu tandanya ALLAH SAYANG KT KITA.. alangkah indahnya hidup ni an.. ada yang menyayangi... yang Maha Berkuasa pulak tu.... hehehe..

kadang2 kawan2 datang mengadu.. 'eh, aku ada masalah ni'.. 'hurm..aku susah hati la..'
nah.. kat sinilah peluang untuk kita melebarkan sayap dakwah kita... tak semestinya kita jadi alim dulu baru kita bleh dakwah... dakwah tu kan ntk semua...=)

cume dalam apa2 jua keadaan pun ingatlah bahawa ALLAH tu ada...  jangan segan untuk menagis dihadapanNya andai ada masalah kerna ALLAH lebih dekat dengan kita drpd sesiapapun dlm hidup kita..

"kamu adalah sebaik-baik ummah yang dikeluarkan daripada kalangan manusia, kamu menyeru kepada makruf, dan kamu mencegah mungkar, dan kamu beriman kepada ALLAH"
                                                                                                                         al-imran 110

till then.wassalam.

No comments: