/

Thursday 20 December 2012

AS LOVE GOES~



SMKA KUALA ABANG,
MARI BERSAMA BERBANGGA,
DISINI TEMPAT, MENIMBA ILMU
TANPA RASA PENAT JEMU

AL-IHSAN HATI BESTARI
ITU MOTO SEKOLAH KAMI
BERBUDI BAHASA, BERDIKARI
LAHIRKAN INSAN TERPUJI

MARI KITA SEMUA
MAJUKAN SEGALA
MENJADI ORANG BERGUNA

TAAT JUGA SETIA
KEPADA NEGARA
ITU TANGGUNGJAWAB KITA

KEPADA MAHA ESA
DIPOHONKAN DOA
PELIHARA SEKOLAH KITA
KEKAL SELAMANYA..


Skolah menengah, mungkin sesuatu yg tidak akan dilupakan sehingga akhir hayat, insya ALLAH.. Di sini aku mengenali erti kehidupan.. Aku menjumpai sahabat2 yang berbagai ragam, dari pelbagai latar belakang kehidupan,. Aku mengenali guru2 yg berdedikasi, mgorbankan hamapir sepenuh masa mereka untuk kecemerlangan anak2 muridnya.. Aku bakal menyanjungi sekolah ini, kerna disini aku bertemu guru2 yg hebat,. Luas pandangan, setia mengajar walaupun berulang berkali2, bersedia menjawab setiap persoalan yg diutarakan,. Samaada yg logik ataupun yg tidak masuk dek akal.. Fikiran mereka sarat dengan ilmu untuk dikongsi bersama kami… aku menyanjungi dan menyayangi mereka… merekalah ibubapa kedua kami., merekalah pelita yang menerangi hidup kami.. Atas jasamu guru, sejuta terima kasih pon tidak mampu membalasnya……...

No comments: