/

Monday 14 January 2013

sebuah perjuangan.

semoga ALLAH reda. .

"Dan Kami hendak memberi kurnia kepada orang2 yang tertindas di bumi mesir itu dan hendak menjadikan mereka pemimpin (khalifah) dan menjadikan mereka orang2 yang mewarisi bumi"
[al-qasas:5]

ini adalah kalamullah, yang wajib dipercayai.. justeru, percayalah..
khilafah islam kembali: bermula di bumi kinanah (mesir)


presiden sebuah negara yang menghafaz 30 juzuk ayat suci al-Quran di dalam dadanya.. dilahirkan dalam sebuah keluarga yang sederhana., beliau merupakan anak sulung daripada 6 orang adik beradik dan merupakan seorang anak yang sangat soleh.. memiliki kecerdasan yang tinggi dan mengagumi serta mencontohi keperibadian asy-syahid imam hassan al-banna.. inilah pemimpin (khalifah) dunia islam yang selayaknya.. ayuhlah, sahabat2 kita membangunkan sistem khilafah islamiyyah kembali,. yang pernah dijatuhkan secara rasminya pada 1924 yang lalu oleh pihak kuffar..

bangkitlah dari dunia hedonisme ini, bangun dan berjuang.. bukannya perlu mengangkat senjata, justeru meluangkan waktu mencari ilmu islam.. menghadiri usrah, menjalani tarbiyyah.. sebuah pendidikan rohani agar lahir ummah yang berjiwa kental, yang dahagakan syahid & mdambakan syurga..

sahabat di palestin, syiria, pattani dll sudah 'menempah' tiketnya di syurga..  bagaimanakah kita??

isy azizan aww mut syahidan!




No comments: