/

Monday 14 January 2013

refresh iman =]

salam alaik'.. good day, nice morning.. :)  Alhamdulillah.. praise to الله..
maaf, entry ni agak kelam kabut..(dikacau jundi muda yang kiutt; ali) agaknya sibuk mahu juga menyumbang kepada ummah..=] oke.. masok tajuk... 
siapa kau. aku bukan sesiapa. knapa kau disini. kerana aku hamba. hamba siapa. rahsia..dan hamba wajib mematuhi arahan tuannya. ya, dan kenapa kau bilang begitu. kerana kau juga hamba! kau salah, aku manusia merdeka. tanpa tuan. oh begitu, justeru siapa yang menciptakan kau. terdiam. kelu. bergerak. ntah. kau tidak tahu. sabar dan tenanglah. ingat ini, kau hamba ALLAH, yang menciptakan segala sesuatu. urm, kenapa aku diciptakn? kau nak thu. jawapannya sudah ada lebih 1400 hijiriah yang lalu.
"Dan tidak aku jadikan jin dan manusia melainkan untuk beribadah kepadaku"
[ az-zariyat:56 ]
lihat. beribadah.

beribadah padaKu.

maka, haruskah kita tolak amanah itu?

~jangan khuatir diri x sempurna sehingga tergerak untuk mendiamkan kebenaran & dakwah., nak tunggu sempurna, mungkin ajal dahulu yang menjelma~

#sedikit waktu, hanya sedetik cuma, berfikirlah untuk agamaNya,untuk DIA#

*buat diriku yang alpa*

No comments: